Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Αγοράζοντας καινούριο ποδήλατο βουνού (ΜΤΒ)

Αγοράζοντας καινούριο ποδήλατο βουνού (ΜΤΒ)
Ψάχνετε κάτι που θα ανεβάσει την αδρεναλίνη και θα προσθέσει λίγο περισσότερο ενθουσιασμό στη ζωή σας; Θέλετε να ξεφύγετε από την καθημερινή ταλαιπωρία της κίνησης στην πόλη και να ταξιδέψετε κάπου αλλού, «εκτός δρόμου»; Έχετε ακούσει ιστορίες φίλων για μονοπάτια μοναδικά, απάτητα, βουνά καταπράσινα και εικόνες που σας κάνουν να νοιώσετε ένα με τη φύση; Χωμάτινες διαδρομές που οδηγούν σε θέες που σας κόβουν την ανάσα; Ίσως ήρθε η ώρα να κολλήσετε και εσείς το μικρόβιο της ορεινής ποδηλασίας. Στη σημερινή αγορά, υπάρχουν τόσα είδη ποδηλάτων με χοντρά,ειδικά για το χώμα λάστιχα που μπορούν ικανοποιήσουν και τα πιο «βρώμικα» όνειρά σας! «Ψάξτε» το λίγο πρώτα
Πριν ξεκινήσετε για το κατάστημα ποδηλάτων, σκεφτείτε πώς και πού θα χρησιμοποιήσετε το ποδήλατό σας. Αν οι φίλοι σας είναι πιστοί της ορεινής ποδηλασίας, αυτό σίγουρα βοηθάει, γιατί είναι πολύ πιθανόν στην αρχή να ξεκινήσετε να πηγαίνετε μαζί τους, μια και θα ξέρουν όλα τα καλά μονοπάτια. Απλά ρωτήστε τους να σας πουν περι τίνος πρόκειται και τι διαδρομές κάνουν συνήθως. 'Ετσι θα έχετε μια καλύτερη ιδέα για το ποιά θα είναι η χρήση του ποδηλάτου την οποία θα κάνετε και πόσα λεφτά θέλετε να διαθέσετε για μια τέτοια χρήση.
Πληθώρα επιλογών
Σκεφτείτε τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει

Θα βρείτε ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη γκάμα τόσο από ποδήλατα βουνού, όσο και από σειρές ανταλλακτικών και εξοπλισμού. Τόσες πολλές οι επιλογές μάλιστα που μερικές φορές οι καταναλωτές «παραλύουν» από την ανάλυση όλων αυτών με αποτέλεσμα να έχουν δυσκολία να επιλέξουν το σωστό για αυτούς και τις ανάγκες τους ποδήλατο.
Αυτό που θα βοηθούσε πολύ την διαδικασία επιλογής σας είναι να σκεφτείτε λίγο τις τάσεις που έχετε σαν άτομο και σαν καταναλωτής. Ξέροντας τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει είναι ένας καλός τρόπος ώστε να περιορίσετε τις επιλογές σας σε αυτά τα ποδήλατα που θα ικανοποιήσουν πραγματικά τις ανάγκες σας. Για παράδειγμα, είστε ο τύπος που πρέπει να έχετε ότι καλύτερο κυκλοφορεί εκεί έξω, ή θα είστε ευχαριστημένοι με μια καλή ποιότητα σε λογική πάντα τιμή; Σας αρέσουν τα απλά σχέδια ή είστε «εξαρτημένος» από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας; Θα κρατήσετε το ποδήλατό σας για 10 χρόνια και παραπάνω ή σκέφτεστε να το αναβαθμίζετε όσο βελτιώνετε η τεχνική σας και η φυσική σας κατάσταση;
Ενώ ψάχνετε να βρείτε τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, σκεφτείτε λίγο και το ποσό που θέλετε να ξοδέψετε για το καινούριο σας ποδήλατο. Ρίξτε μια ματιά σε καταλόγους με διάφορες μάρκες ποδηλάτων για να δείτε που κυμαίνονται οι τιμές. Επίσης μην ξεχνάτε ότι με την αγορά ενός καινούριου ποδηλάτου υπάρχουν και τα έξοδα κάποιων αξεσουάρ όπως κράνος (απαραίτητο), γάντια, παπούτσια, ποδηλατικό σορτσάκι, κ.λ.π.
Τύποι ποδηλάτων βουνού
Τώρα που σκεφτήκατε λίγο περισσότερο για τις καταναλωτικές σας τάσεις αλλά και τις ποδηλατικές σας ανάγκες, το επόμενο βήμα είναι να βρείτε πιο από τους τύπους των ποδηλάτων που υπάρχουν είναι αυτό που θα καλύψει τις ανάγκες σας. Ο παρακάτω πίνακας αναφέρεται στους διάφορους τύπος ποδηλάτων, τα χαρακτηριστικά τους και γιατί προσφέρεται ο κάθε ένας από αυτούς:


ΤΥΠΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΙΔΑΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ
Άκαμπτος/
Χωρίς αναρτήσεις
Ο βασικός τύπος ποδηλάτου βουνού Άνετη θέση οδήγησης, μειωμένη απορρόφηση κραδασμών Σε όλες τις επιφάνειες, δρόμο και βουνό χωρίς έντονες δυσκολίες
Μπροστινή Ανάρτηση Ο πιο διαδεδομένος τύπος. Το μπροστινό πιρούνι διαθέτει ανάρτηση Αυξημένη άνεση με ικανοποιητική αφομοίωση κραδασμικών επιβαρύνσεων Σταθερή οδήγηση ακόμα και στα πιο δύσκολα και ανώμαλα μονοπάτια
Διπλή
Ανάρτηση
Τα ποδήλατα αυτά έχουν εμπρός και πίσω αναρτήσεις Απίστευτη άνεση και έλεγχος με μεγάλη κραδασμική απορρόφηση. Έντονη κατανάλωση ενέργειας λόγω της ελαστικότητας του ποδηλάτου. Για δύσβατα μονοπάτια και έντονες έως ακραίες καταστάσεις μορφολογικών επιφανειών
Κατάβασης Πολλά μοντέλα μοιάζουν με αυτά μονής και διπλής ανάρτησης με πιο ενισχυμένες κατασκευές Αγωνιστική θέση οδήγησης, με απόλυτο έλεγχο κατεύθυνσης Ενδείκνυται για αγωνιστική χρήση
Έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι για κάθε τύπο ποδηλάτου μπορεί να υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ποδηλάτων αυτού του τύπου. Για παράδειγμα, αν ψάχνετε να αγοράσετε ένα ποδήλατο διπλής ανάρτησης, θα πρέπει να αποφασίσετε κατά πόσο θέλετε ένα με ανάρτηση «μεγάλης διαδρομής» (θα εξηγήσουμε τι είναι αυτό αργότερα) ή μικρής.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές προσφέρουν ένα ή δύο μοντέλα για πολύ απαιτητικές διαδρομές τα οποία είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσονται σε μια κατάβαση βουνού, και να αποροφούν κραδασμούς ακόμα και στις δύσβατες, σκληροτράχηλες επιφάνειες. Αυτά τα ποδήλατα έχουν ενισχυμένους σκελετούς, ρόδες και φρένα ώστε να ανταποκρίνονται στην βαριά και σκληρή χρήση που τους γίνεται. Συνήθως αυτά τα ποδήλατα έχουν και αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών. Αν έχετε άγριες διαθέσεις και όρεξη για άλματα, καταβάσεις σε απότομες πλαγιές και διαδρομές σε δύσβατα ορεινά μονοπάτια, ίσως θα πρέπει να ρίξετε σε αυτά τα μοναδικά ποδήλατα βουνού μια ματιά.
Υλικά σκελετού
Σήμερα, οι σκελετοί των ποδηλάτων βουνού φτιάχνονται από διάφορα υλικά. Είναι συχνές οι περιπτώσεις που θα ακούσετε ότι ο τρόπος και τα υλικά κατασκευής σκελετού που προτείνουν ορισμένοι είναι και ο μοναδικός τρόπος. Μην βασίζεστε όμως και πάρα πολύ στις απόψεις όλων αυτών των «ειδικών» εκεί έξω. Υπάρχουν πάρα πολλά μοντέλα και παρα πολλοί τύποι σκελετών από διαφορετικά υλικά που σίγουρα θα σας εξασφαλίσουν μια άνετη και ευχάριστη ποδηλατική εμπειρία. Και μην ξεχνάτε. Μην αποφασίσετε να αγοράσετε ένα ποδήλατο αν δεν το «καβαλήσετε» πρώτα. Τα περισσότερα ποδήλατα βουνού (σκελετοί) είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, το οποίο είναι πάρα πολύ καλό υλικό για τη συκγεκριμένη περίπτωση. Το αλουμίνιο προσφέρει ποδήλατα όμορφα σε εμφάνιση, οικονομικά, ελαφριά, με σκελετό ανθεκτικό που δεν σκουριάζει. Υπάρχουν φυσικά διαφορετικά είδη αλουμινίου με διαφορετική συμπεριφορά το κάθε ένα από αυτά.
Υπάρχουν επίσης σκελετοί από ατσάλι, ανθρακονήματα και τιτάνιο. Από τα τρία, το ατσάλι είναι το πιο παραδοσικό υλικό και το λιγότερο ακριβό. Ορισμένοι κατασκευαστές παράγουν ακόμη ποδήλατα με ατσάλινο σκελετό γιατί έτσι μπορούν να κρατήσουν τις τιμές τους χαμηλά ενώ παράλληλα να προσφέρουν ποδήλατα με πολύ καλά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς κατά την οδήγηση.
Τα ανθρακονήματα και το τιτάνιο είναι αρκετά ακριβά υλικά και πιο δύσκολα στην κατασκευή τους. Αυτός είναι και ο λόγος που τα βρίσκουμε μόνο στις πιο ακριβές σειρές μοντέλων.
Αναρτήσεις
Οι περισσότεροι από εμάς θα αγοράσουμε ένα ποδήλατο βουνού με αναρτήσεις. Η ειρωνεία είναι ότι ακόμα και αν πάρουμε ένα απλό ποδήλατο, χωρίς αναρτήσεις, στην πραγματικότητα έχουμε κάποια μορφή απορρόφησης κραδασμών λόγω των φαρδιών λάστιχων που απορροφούν (αν δεν έχουν φουσκωθεί υπερβολικά) τους κραδασμούς όταν το ποδήλατο περνάει πάνω από ανώμαλες επιφάνειες. Παρ' όλα αυτά είναι πολύ πιθανόν κάποιος να θέλει μια επιπλέον δυνατότητα περιορισμού κραδασμών και τρανταγμάτων και να προτιμήσει ένα ποδήλατο με μπροστινή ή και πισινή ανάρτηση. Αυτά τα ποδήλατα προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα σε μονοπάτια πάνω στο βουνό. Λόγω των αναρτήσεων, οι ρόδες μπορούν να ανεβοκατεβαίνουν ανάλογα με την επιφάνεια του εδάφους με αποτέλεσμα να είναι σε επαφή με το έδαφος συνεχώς, ακόμα και στις πιο δύσβατες επιφάνειες. Αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερη ταχύτητα, καλύτερο κράτημα και έλεγχο του ποδηλάτου κατά την οδήγηση και συνεπώς ασφάλεια. Στην παραγματικότητα, πολλοί ποδηλάτες ανακαλύπτουν ότι μπορούν να οδηγήσουν σε μονοπάτια που αρχικά φοβόταν, απλά και μόνο επειδή έχουν ένα καλό σύστημα ανάρτησεων.
Ένα άλλο πολύ θετικό σημείο για τις αναρτήσεις είναι ότι μειώνουν δραστικά την επιβάρυνση που δημιουργούν οι κραδασμοί στο σώμα. Αν ο αυχένας σας συνήθως πάσχει κατά την ποδηλατική άσκηση στο βουνό, ή η μέση σας υποφέρει, θα εντυπωσιαστείτε από τη διαφορά στην άνεση που προσφέρει η οδήγηση ενός ποδηλάτου με αναρτήσεις. Ποτέ πια τα χέρια σας ή οι ώμοι σας δεν θα υποφέρουν από τα ξαφνικά τραντάγματα μιας λακούβας ή μιας πέτρας που εμφανίστηκε απροσκάλεστα μπροστά σας. Οι βόλτες σας θα είναι πιο άνετες και και πάνω από όλα χωρίς μεγάλη καταπόνηση ή τραυματισμούς που κοστίζουν χρόνο αλλά και χρήμα.
Μονή (Εμπρός) ή Διπλή (και πίσω) Ανάρτηση;
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα υπάρχουν δυο κυρίως τύποι ποδηλάτων με αναρτήσεις. Αυτός με την μονή μπροστινή ανάρτηση και αυτός με τη διπλή, μπρός-πίσω, ανάρτηση.
Παραδοσιακά, τα ποδήλατα με μπροστινή ανάρτηση είναι πιο ελαφριά και λίγο πιο απετελεσματικά. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που τα συγκεκριμένα ποδήλατα έχουν κυριαρχήσει στην αγωνιστική σκηνή της ποδηλασίας βουνού (cross-country).
Τα ποδήλατα μονής ανάρτησης (μπροστά πιρούνι) είναι πιο απλά όσον αφορά την κατασκευή του σκελετού τους από αυτά με τις δύο αναρτήσεις. Αυτό συνεπάγεται λιγότερο βάρος και μεγαλύτερη ευκολία στον καθαρισμό και συντήρηση τους.
Παρ' όλα αυτά οι διπλές αναρτήσεις γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς. Αν και λίγο βαρύτερα, προσφέρουν μεγάλες ταχύτητες, περισσότερη άνεση και μεγαλύτερο έλεγχο, χαρακτηριστικά τα οποία είναι πολύ αγαπητά από τους ολοένα και περισσότερους λάτρεις της ορεινής ποδηλασίας.
Μακρινές ή Kοντινές Διαδρομές;
Υπάρχουν διάφοροι τύποι ποδηλάτων διπλής ανάρτησης οι οποίοι ορίζονται από τη «διαδρομή» της ανάρτησης. Τα μοντέλα με μικρές διαδρομές προσφέρουν αναρτήσεις με διαδρομές 3-5 εκατοστά έτσι ώστε να απορροφούν κατά ένα μεγάλο βαθμό τους κραδασμούς ενώ παράλληλα να διατηρούν υψηλά επίπεδα αποτελεσματικότητας. Αναρτήσεις με μεγαλύτερες διαδρομές έχουν τη δυνατότητα να ανταπεξέρχονται ακόμα στους ισχυρότερους κραδασμούς αλλά είναι λιγότερο αποτελεσματικά και προτείνονται περισσότερο για καταβάσεις ή εδάφη πολλών διαφορετικών επιφανειών παρά για ανηφορικές διαδρομές.
Το πιο σημαντικό που πρέπει να σκεφτείτε είναι ξανά το πως και που θα χρησιμοποιήσετε το ποδήλατό σας. Αυτό θα καθορίσει και τον τύπο ανάρτησης που θα χρειαστείτε .
Σετ Ανταλλακτικών
Σήμερα η πλειοψηφία των ποδηλάτων βουνού είναι εξοπλισμένη με ανταλλακτικά της Shimano. Ο παρακάτω πίνακας εξηγεί τις διάφορες σειρές που χρησιμοποιούνται και πως διαφοροποιούνται μεταξύ τους:


ΣΕΙΡΑ ΕΠΙΠΕΔΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Acera Αρχάριος 24-ταχύτητες, πολύ καλά φρένα και αλλαγές ταχυτήτων Εντυπωσική λειτουργικότητα, πάρα πολύ καλή τιμή
Alivio Δραστήριος 24-ταχύτητες, πολύ καλά φρένα και αλλαγές ταχυτήτων, ωραίο στύλ Βελτιωμένες αλλαγές, πιο κομψά, ελαφρύτερα
Deore Λάτρης 27-ταχύτητες, πολύ καλά φρένα και αλλαγές ταχυτήτων, ελαφριά Πολύ καλή σειρά και τιμή
Deore LX Σπόρ 27-speed, sweet braking and shifting, lighter, fine finish, durable Λειτουργηκότητα σχεδόν ίδια των XT
Deore XT Αγωνιστικό 27-ταχύτητες, πολύ καλά φρένα και αλλαγές ταχυτήτων, ελαφριά, πολύ κομψά. ανθεκτικά Δουλεύουν περίπου σαν τα XTR
XTR Επαγγελματίας 27-ταχύτητες, υπερβολικά ελαφριά, καταπληκτικά φρένα και ταχύτητες, παρα πολύ ανθεκτικά Η πιο ελαφριά και υψηλότερης τεχνολογίας σειρά ανταλλακτικών στον κόσμο για ποδήλατο βουνού
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Shimano κυριαρχεί της σκηνής των ανταλλακτικών. Κατασκευαστές ποδηλάτων συνήθως αντικαθιστούν φρένα, εμπρός και πίσω ντεραγιέρ, και δισκοβραχίονες με ανταλλακτικά άλλων κατασκευαστών όπως τα Sram, Magura, Avid και άλλα.
Επίσης, οι πολύ μεγάλοι κατασκευαστές ποδηλάτων τείνουν να δείνουν την επωνυμία τους και σε ανταλλακτικά που κατασκευάζουν οι ίδιοι. Γι' αυτό το λόγο μην σας φανεί παράξενο αν αγοράσετε το ποδήλατό σας και τα πετάλια ή οι δίσκοι φέρουν το ίδιο όνομα με αυτό του ποδηλάτου σας.
Απλά φρένα ή Δισκόφρενα;
Τα τελευταία χρόνια και με την εξέλιξη της τεχνολογίας έχουν γίνει μεγάλα άλματα στην κατασκευή των συστημάτων φρένων. Σήμερα υπάρχουν δύο τύποι φρένων. Ο ένας είναι ο παραδοσικός με τα «παπουτσάκια» ή τακάκια των φρένων να εφάπτονται στο στεφάνι της ρόδας κατά το φρενάρισμα ώστε να προκαλέσουν την σταδιακή επιβράδυνση και σταμάτημα του ποδηλάτου. Αυτός ο τύπος φρένων λειτουργούσε και λειτουργεί πολύ καλά μέχρι τώρα. Το σύστημα των φρένων αυτών είναι ελαφρύ και πολύ πιο εύκολο στην επισκευή και συντήρησή του.
Παρ' όλα αυτά το συγκεκριμένο σύστημα φρένων έχει μερικές αδυναμίες. Επειδή κατά το φρενάρισμα τα τακάκια των φρένων εφάπτονται και τρίβονται με το στεφάνι, αυτό σταδιακά τα φθείρει, και μπορεί με τον καιρό να προκαλέσει και μεγαλύτερη ζημιά. Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι η λάσπη και το νερό συντομεύουν κατά πολύ τη ζωή των φρένων αυτού του τύπου αφού τα φθείρουν γρηγορότερα όπως επίσης μειώνουν το «πιάσιμό» τους πάνω στο στεφάνι κατά το φρενάρισμα.
Για τους παραπάνω λόγους, σήμερα, πολλά ποδήλατα βουνού φέρουν δισκόφρενα τα οποία «πιάνουν» σε ένα δίσκο ο οποίος εφάπτεται στο κέντρο του τροχού και λειτουργούν περίπου όπως λειτουργούν και τα φρένα του αυτοκινήτου. Αυτού του τύπου τα φρένα δεν επηρεάζονται από τη λάσπη και τη βροχή (έτσι δεν χάνουν και τη δύναμή τους), όπως επίσης δεν φθείρουν και τα στεφάνια του τροχού.
Τροχοί και ελαστικά
Τροχοί
Οι τροχοί των ποδηλάτων βουνού είναι συνήθως αρκετά αξιόπιστοι. Τα λάστιχα και τα στεφάνια τους είναι σχεδιασμένα να αντέχουν στις μεγάλες καταπονήσεις, ενώ ο αέρας στα λάστιχα παρέχει και αυτός μια μορφή αντικραδασμικής προστασίας που εμποδίζει τα στεφάνια/τροχούς από ζημιές που μπορεί να προκαλέσουν λακούβες, πέτρες, ή σκληροτράχηλες επιφάνειες. Κάποιοι άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο στη μακροζωΐα των τροχών είναι το βάρος του ποδηλάτη, η τεχνική του, και η επιφάνεια του εδάφους. Με λίγη φροντίδα και προσοχή οι τροχοί μπορούν να αντέξουν χωρίς προβλήματα για πολύ καιρό.
Ελαστικά

Η επιλογή των ελαστικών έχει και αυτή να κάνει με τις επιφάνειες του εδάφους που θα ποδηλατίσετε. Ορισμένοι προχωρημένοι ποδηλάτες ίσως προτιμήσουν τα semi-slick λάστιχα, λάστιχα τα οποία είναι σχεδόν «καραφλά» στο επάνω μέρος τους αλλά έχουν τακάκια στα πλάγια, έτσι ώστε να μειώνουν την αντίσταση κατά την επαφή με το έδαφος και να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες. Άλλοι πάλι προτιμούν τα λάστιχα με τακάκια σε όλο το λάστιχο για καλύτερη επαφή με το έδαφος κυρίως σε επιφάνειες που είναι πιο γλιστερές.
Χρήσιμες συμβουλές - Εξασφαλίστε την άνεσή σας
Ένας λόγος που πολλοί από εμάς δεν καβαλάνε το ποδήλατό τους ενώ το έχουν αγοράσει είναι ότι πολλές φορές νοιώθουν άβολα πάνω σε αυτό, δεν το ευχαριστιούνται όσο θα έπρεπε με αποτέλεσμα να το εγκαταλείπουν. Για να μην συμβαίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να δωθεί ιδιαίτερη προσοχή σε τρία σημεία του ποδηλάτου με τα οποία κατά την ποδηλασία έρχεται σε επαφή το σώμα μας. Αυτά τα σημεία είναι το τιμόνι, η σέλα, και τα πετάλια. Τιμόνι
Υπάρχουν δυο τύποι τιμονιού για τα ποδήλατα βουνού. Το ένα είναι το «straight» (επίπεδο), το οποίο βρίσκεται χαμηλότερα (εξαρτάται και από το σκελετό και το λαιμό του τιμονιού) και είναι λίγο ελαφρύτερο. Είναι συνήθως το τιμόνι προτίμησης για cross-country, και διαδρομές βουνού μεγάλων αποστάσεων.
Ο άλλος τύπος τιμονιού είναι το «riser» (ανασηκωμένο) και υπάρχει σε διάφορα σχήματα. Το τιμόνι αυτό βρίσκεται λίγο ψηλότερα με συνέπεια η θέση στο ποδήλατο με αυτό το τιμόνι να είναι και πιο «όρθια». Πολλοί ποδηλάτες προτιμούν αυτόν τον τύπο τιμονιού για τις δύσκολες διαδρομές που απαιτούν τεχνική, και τις καταβάσεις διότι τους παρέχει περισσότερο έλεγχο.
Σέλα
Εδώ είναι θέμα κυρίως προσωπικής προτίμησης. Υπάρχουν διάφοροι τύποι σέλας που μπορούν να καλύψουν σχεδόν οποιαδήποτε ανάγκη. Είναι σημαντικό όμως να πάρετε μια σέλα η οποία θα είναι στα μέτρα σας. Ο καλύτερος τρόπος για να το ανακαλύψετε αυτό είναι να καβαλήσετε μια και να τη δοκιμάσετε. Έχετε υπόψη σας ότι για να συνηθίσετε πάνω στο ποδήλατο και να το καβαλάτε με άνεση θα πρέπει να το καβαλήσετε μερικές φορές πρώτα. Επίσης συνιστούμε να ασκήστε φορώντας ποδηλατικά σορτσάκια, τα οποία φέρουν εσωτερικά, στην περιοχή του καβάλου, ένα ειδικό παπλωματάκι το οποίο εκτός του ότι απορροφά τον ιδρώτα προσφέρει και πολύ μεγάλη άνεση.
Πετάλια
Στους βασικούς τύπους ποδηλάτων βουνού θα βρείτε τα απλά πετάλια, μερικές φορές εξοπλισμένα με καλουπιέδες και λουράκια.
Αν ασχοληθείτε πιο σοβαρά με την ποδηλασία βουνού θα χρειαστείτε διαφορετικά πετάλια τα οποία θα σας επιτρέψουν γρηγορότερο πενταλάρισμα και καλύτερο «δέσιμο» του ποδιού πάνω στο πετάλι. Τα πετάλια αυτά απαιτούν και ειδικά παπούτσια τα οποία έχουν ειδικά «σκαράκια» τα οποία «δένουν» πάνω στο πετάλι με το που πατάτε πάνω σε αυτό.
Το να αποδεσμεύσετε τα πόδια σας από τα πετάλια είναι τόσο εύκολο όσο να τα δεσμεύσετε. Με μια απλή περιστροφική κίνηση του ποδιού, της φτέρνας πιο συγκεκριμένα, προς το έξω, το πόδι απελευθερώνεται από το πετάλι αμέσως. Χρειάζεται λίγη εξάσκηση όπως με όλα τα πράγματα άλλωστε, για να μάθετε να βάζετε και να βγάζετε τα πόδια σας από τα πετάλια. Προτείνουμε να κάνετε την εξάσκησής σας πάνω στο ποδήλατο χωρίς όμως να ποδηλατείτε, στηριζόμενοι σε ένα τοίχο να δοκιμάσετε επανειλημμένα πριν προσπαθήσετε να το εφαρμόσετε κατά την ποδηλάτηση. Θέλει λίγη προσπάθεια στην αρχή αλλά όταν το συνηθίσετε και το μάθετε καλά, τότε είμαστε σίγουροι ότι θα σας αρέσει και θα εκτιμήσετε περισσότερο τον επιπλέον έλεγχο και αποτελεσματικότητα που προσφέρουν αυτού του τύπου τα πετάλια.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γενικά κα αόριστα κάποια πράγματα είναι οκ κάποια άλλα σηκώνουν σοβαρή αντιπαράθεση. Ειδικά για τα βουνά της Κρήτης η διπλή ανάρτηση είναι μονόδρομος όχι μόνο για τους αρχάριους αλλά και για τους πιο σκληροπυρηνικούς. Οι αναρτήσεις είναι πλέον τόσο εξελιγμένες, (μιλάμε για τα πραγματικά full και όχι τις μαϊμούδες των Super Markets)που οι απώλειες είναι αμελητέες. Όταν δε το έδαφος είναι πετρώδες και γενικά ανώμαλο οι τεράστιες καταπονήσεις που σου μεταφέρει to hardtail είναι πολύ πιο κρίσιμος (απωθητικός και ενεργοβόρος) παράγοντας για κάποιον που θέλει να απολαύσει το βουνό και όχι να σπάσει την μέση και τα πόδια του. Με λίγα λόγια, αν κάποιος θέλει πραγματικά ένα ποδήλατο για να βγεί στο βουνό ας κοιτάξει το προφανές, καλή ανάρτηση μπροστά και πίσω!!

Michael Kapsalis είπε...

Σεβαστή η αποψή σου Μάνο, καθώς είσαι ένας από τους πιο έμπειρους ποδηλάτες εκτός δρόμου και οι γνώσεις σου είναι σημαντικές. Καλό θα ήταν να δημοσιεύαμε ένα άρθρο ειδικά για τους ποδηλάτες της Κρήτης που σκέφτονται να ασχοληθούν με την ποδηλασία εκτός δρόμου.Το άρθρο που ανέρτησα το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον και απλό, χωρίς σύνθετες ορολογίες, ψάχνοντας πληροφορίες για τα ποδήλατα βουνού.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...